Dr Anna Haratyk
o Udział w projekcie badawczym „Słowniki Biograficzne Uczonych Polskich” nr 11H18033386 (grant NPRH 2018). W ramach grantu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki 2018: Słowniki Biograficzne Uczonych Polskich NR UMOWY-0333/NPRH7/H11/86/2018 „PEDAGODZY”. Pełniona funkcja: ekspert – wykonawca (wrzesień 2019 – grudzień 2024).Polska Akademia Umiejętności, Kraków.
Dr Marta Kondracka-Szala
o Kierownik projektu – grant badawczy MINIATURA 3 NCN – realizacja projektu badawczego „Muzyka popularna w formalnych praktykach edukacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym – polsko-amerykańskie studium porównawcze” (nr rejestracyjny 2019/03/X/HS6/00858, numer uniwersytecki 0213/2840/19) (grudzień 2019 – marzec 2021).
o Opiekunka wizyty prof. Andrei Noel, SUNY New Paltz, USA w ramach programu NAWA ULAM (styczeń – czerwiec 2022).
o Ekspertka, wykonawczyni merytoryczna w projekcie badawczym „Early Childhood Education during Conflict and Change: Breslau, Germany/Wrocław, Poland Before, During, and Shortly After World War 2” na zaproszenie prof. Andrei Noel z Uniwersytetu Stanowego w Nowym Jorku (styczeń – lipiec 2022) w ramach programu profesorów wizytujących NAWA (2022-2023).
o Realizacja projektu edukacyjno-badawczego we współpracy z prof. Andreą Noel „Ukrainian Teaching Materials 2022” (2022-2024).
o Staż naukowy w Department of Teaching and Learning na SUNY New Paltz/State University of New York, USA – wrzesień 2023.
o 2025 – Kierownik projektu – grant wewnętrzny Uniwersytetu Wrocławskiego – V edycja konkursu grantów wewnętrznych Uniwersytetu Wrocławskiego w ramach programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB)”. Tytuł projektu: Muzyka popularna i dobrostan dzieci z doświadczeniem migracji wojennej w wieku 7–10 lat (Popular Music and Well-being of War-migrant Children Aged 7–10).
Dr Adrianna Nizińska
EUCUL Exploring European Cultural Heritage for fostering academic teaching and social responsibility in Higher Education (2018 – 2021)
Projekt o charakterze interdyscyplinarnym (pedagogika, archeologia, historia sztuki) sfinansowany w ramach akcji Strategic Partnership for Higher Education.
Numer grantu : KA203-051104
Kwota grantu: 415.000,00 Euro
Konsorcjum :Dolnośląska Szkoła Wyższa, Goteborgs Universitet, Open University of Cyprus, Delft University, University of Malaga.
Rola w projekcie: kierownik zespołu szwedzkiego (Goteborgs Universitet)
Partner w zespole szwedzkim: dr Maria Persson (Goteborgs Universitet)
Celem badań było uzyskanie odpowiedzi na pytanie: jak korzystać z zasobów dziedzictwa kulturowego (lokalnego, europejskiego) w kształceniu studentów oraz w promowaniu uczelni jako aktora odpowiedzialnego za rozwój najbliższego otoczenia społecznego (lokalnych społeczności). Kluczowy był tu udział środowiskowych liderów pracujących z dziedzictwem oraz pracowników instytucji kultury (muzea, galerie), merytorycznie przygotowanych do zarządzania dziedzictwem w taki sposób, aby mogło ono realizować cele społeczne i edukacyjne, a przez to wzmacniać i łączyć społeczności. Istotnym wątkiem andragogicznym projektu była problematyka dziedzictwa przemilczanego czy niechcianego oraz polityczny wymiar i rola dziedzictwa kulturowego w kształtowaniu tożsamości i biografii. Ważnym obszarem wzmacniającym projekt była współpraca z Goteborską Akademią Dziedzictwa Kulturowego (Kulturarvsakademin), konsorcjum instytucji i aktorów związanych z kulturą, sztuką i muzealnictwem w regionie Zachodniej Szwecji (Västra Götaland).
Dr hab. Justyna Pilarska, prof. UWr
Staże zagraniczne
2025
Tokyo Metropolitan University, Japonia – Staż dydaktyczno-badawczy
· Tytuł projektu: Pedagogical Spatial Culture: Between East and West. Sketches for Education in the Anthropocene
· Okres: 31 stycznia – 14 luty 2025
· Źródło finansowania: Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA)
· Program: PROM – Short-term Academic Exchange
2024
Tokyo Metropolitan University, Japonia – Staż badawczy
· Tytuł projektu: Pedagogical Spatial Culture: Between East and West. Sketches for Education in the Anthropocene
· Okres: 2–17 września 2024
· Źródło finansowania: Tokyo Metropolitan University
· Program: Faculty Exchange Support Program
2023
Tokyo Metropolitan University, Japonia – Staż dydaktyczno-badawczy
Okres: 1 czerwca – 2 lipca 2023
Lokalizacja: Tokio, Japonia
Program: Faculty Exchange Support Program
2022
Tokyo Metropolitan University, Japonia – Staż dydaktyczno-badawczy
Tytuł projektu: Japanese Religious Syncretism as a Form of Multiculturalism
Okres: 25 czerwca – 25 lipca 2022
Źródło finansowania: Konkurs IDUB UWr (staż w ośrodku zagranicznym)
2019
Ruhr-Universität Bochum, Niemcy – Staż podoktorski
Tytuł projektu: Krytyczna analiza dyskursu programów nauczania i literatury przedmiotu dla kierunków pedagogicznych na Ruhr-Universität Bochum pod kątem treści zorientowanych międzykulturowo
Okres: 1-24 kwietnia 2019
Źródło finansowania: Stypendium Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD) Ostpartnerschaften
Mentorzy: Prof. Dieter Haller (antropologia społeczna), Prof. Norbert Ricken (etnografia pedagogiczna)
Projekty badawcze
2023
Tokyo Metropolitan University, Japonia – realizacja projektu badawczego
Tytuł projektu: Japanese Religious Syncretism as a Form of Multiculturalism
Okres realizacji: 1 czerwca – 31 grudnia 2023
Źródło finansowania: Tokyo Metropolitan University, Academic Staff Exchange Visiting Scholar Program
Zasięg: międzynarodowy
Kwota grantu: 250 000 ¥
Stanowisko: kierownik
2018–2019
Sarajewo jako przestrzeń międzykulturowego uczenia się: studium przypadku
Okres realizacji: listopad 2018 – październik 2020
Lokalizacja: Sarajewo, Bośnia i Hercegowina
Charakter projektu: habilitacyjny
Dr Mirosław Piwowarczyk
o Udział w projekcie badawczym „Słowniki Biograficzne Uczonych Polskich” nr 11H18033386 (grant NPRH 2018). W ramach grantu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki 2018: Słowniki Biograficzne Uczonych Polskich NR UMOWY-0333/NPRH7/H11/86/2018 „PEDAGODZY”. Pełniona funkcja: ekspert – wykonawca (wrzesień 2019 – grudzień 2024). Polska Akademia Umiejętności, Kraków.
Dr hab. Martyna Pryszmont, prof. UWr
o Opiekunka wizyty długiej prof. Kimberly McFall (Marshall University, USA) w konkursie na finansowanie przyjazdów profesorów wizytujących w ramach programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza” (IDUB) (październik – listopad 2024).
o Kierownik Grantu Wewnętrznego IDUB UWr nr BPIDUB.40.2023 pt. „Nieformalne uczenie się dorosłych z utworów muzyki rap” (1 marca 2023 – 28 lutego 2025).
o Wykonawczyni merytoryczna, ekspertka w Grancie Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (program Granty Interwencyjne) pt. „Motherhood in Exile. Biographical Studies of Mothers – Refugees from Ukraine” (wrzesień 2022 – październik 2023).
o Staż dydaktyczny na Uniwersytecie Karola w Pradze (Univerzita Karlova), Katedra Andragogiky a Managementu Vzdělávání (9–22 stycznia 2023). Projekt realizowany w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego (2018-2022) współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego (zagraniczne staże dydaktyczne dla pracowników Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych).
Dr Agnieszka Stachnik
o Koordynacja projektu badawczo-edukacyjnego „Tajne komplety: pakiet edukacji outdoor i tutoringu rówieśniczego” w ramach programu Fundacji „Edukacja dla Demokracji” z ramienia Stowarzyszenia Edukacji Krytycznej (2023).
o Staż naukowy w ramach programu „HarSval – Bilateral Initiative for Harmonisation of the Svalbard Cooperation” w Western Norway University of Applied Sciences, Norwegia (czerwiec 2024).
o Udział w programie wyjazdów kadry naukowej Uniwersytetu Karola w Pradze. Staż naukowy w ramach umów bilateralnych UWr w Charles University, Praga (marzec 2024).