
Studia Podyplomowe: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka i Wsparcie Rodziny
Zapraszamy na czterosemestralne studia podyplomowe Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka i Wsparcie Rodziny.
REKRUTACJA W SYSTEMIE ELEKTRONICZNYM TRWA OD 03.11.2025 DO 14.11.2025 ROKU.
Dane kontaktowe:
KONTAKT
Kierownik studiów podyplomowych: dr Agnieszka Nowicka
Uniwersytet Wrocławski, Instytut Pedagogiki
ul. Dawida 1, 50-527 Wrocław
e-mail: agnieszka.nowicka@uwr.edu.pl
Sekretarz: mgr inż. Joanna Pasiewicz
Sekretariat Instytutu Pedagogiki
ul. Dawida 1, 50-527 Wrocław
pokój 33d (I piętro)
tel. +48 71 367 20 01 wew. 117
e-mail: joanna.pasiewicz@uwr.edu.pl
Miejsce składania dokumentów:
Sekretariat Instytutu Pedagogiki
ul. Dawida 1, 50-527 Wrocław
pokój 33d (I piętro)
tel. +48 71 367 20 01 wew. 117
OPIS STUDIÓW
ADRESACI:
- pedagodzy, pedagodzy specjalni, psychologowie, logopedzi pracujący z rodzinami, dziećmi w systemie oświaty, ochrony zdrowia, wymiaru sprawiedliwości i pomocy społecznej;
- fizjoterapeuci, lekarze, pielęgniarki, położne środowiskowe (w szczególności mających doświadczenie w pracy z rodzinami, dziećmi i młodzieżą);
- inne osoby pracujące z rodzinami, dziećmi i młodzieżą.
Wymagania stawiane kandydatom:
Ukończenie studiów 1 lub 2 stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich w zakresie nauk społecznych lub nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
CELE STUDIÓW:
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie specjalistów do prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny, którzy uzyskają kompetencje i kwalifikacje w zakresie:
– promowania rozwoju i uczenia się dziecka, kluczowej roli rodziny i środowiska w opiece, wychowaniu, edukacji, leczeniu i terapii;
– zindywidualizowanego wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w ramach wielospecjalistycznego zespołu (wczesne rozpoznawanie potrzeb dziecka i rodziny oraz rozwiązywanie problemów zdrowia i funkcjonowania, warunkujących zaburzenia rozwojowe);
– współpracy z rodziną i środowiskiem społeczno-wychowawczym we wspomaganiu rozwoju;
– koordynowania prac w zakresie oceny funkcjonalnej i planowania pracy z dzieckiem, jego rodziną i środowiskiem;
– realizacji zadań w sposób kompleksowy, skoordynowany w środowisku dziecka i rodziny zgodnie ze standardami WWR;
– koordynacji działań podmiotów międzyresortowych, w celu zsynchronizowana opieki, wsparcia i dostępności;
– optymalizowania włączenia dziecka i rodziny do lokalnej społeczności, transdyscyplinarnej pracy zespołowej prowadzonej w środowisku.
STUDIA TRWAJĄ 4 SEMESTRY.
UZYSKANE KWALIFIKACJE I KOMPETENCJE
UZYSKANE KWALIFIKACJE I KOMPETENCJE:
Absolwentka/absolwent studiów będzie posiadał/a wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne do pełnienia roli specjalisty wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny we wszystkich rodzajach placówek zajmujących się udzielaniem pomocy dzieciom z zaburzeniami neurorozwojowymi, sensorycznymi, emocjonalnymi, behawioralnymi lub nieprawidłowo kształtującą się osobowością i ich rodzinom.
Osoba posiadająca kwalifikacje do pracy w zakresie nowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju i wsparcia rodziny, zgodnie z podstawowym wykształceniem kierunkowym uzyskanym w ramach studiów wyższych oraz kompetencjami w ramach ukończonych studiów podyplomowych, będzie mogła podjąć zatrudnienie na stanowisku specjalisty wczesnego wspomagania rozwoju i wsparcia rodziny w:
– Centrach Dziecka i Rodziny (placówki systemu oświaty, które zgodnie z projektowanymi zmianami będą koordynować wsparcie w ramach nowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w zakresie wsparcia terapeutycznego i środowiskowego i zastąpią w tej roli wiodące ośrodki koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńcze),
– zespołach WWR w jednostkach systemu oświaty realizujących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcie rodziny (obecne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, szkoły podstawowe, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze),
– ośrodkach wczesnej interwencji,
– Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą (planowane do utworzenia przy specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodkach socjoterapii).
– jednostkach pomocy społecznej.
REKRUTACJA 2025/2026
REKRUTACJA 2025/2026:
REKRUTACJA W SYSTEMIE ELEKTRONICZNYM TRWA OD 03.11.2025 DO 14.11.2025 ROKU
1. Rekrutacja odbywa się za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego – Internetowa Rejestracja Kandydatów (IRK). Kandydatka/kandydat powinien się zarejestrować w systemie i wypełnić kwestionariusz rekrutacyjny.
2. Po otrzymaniu informacji o zakwalifikowaniu do złożenia dokumentów konieczne jest wydrukowanie podania o przyjęcie na studia (wygenerowanego z systemu IRK), podpisanie go i dostarczenie wraz z pozostałymi dokumentami do sekretariatu Instytutu Pedagogiki.
3. Brak dokumentacji jest równoznaczny z usunięciem kandydata z postępowania rekrutacyjnego.
4. O przyjęciu na studia decyduje kolejność złożenia wymaganych dokumentów.
5. Po przeprowadzeniu rekrutacji kandydat będzie poinformowany o przyjęciu bądź nieprzyjęciu na studia także za pośrednictwem systemu IRK.
6. Spośród nieprzyjętych kandydatów, którzy z powodu wyczerpania limitu miejsc nie zakwalifikowali się do przyjęcia na studia podyplomowe, zostanie utworzona lista rezerwowa. Kandydaci z listy rezerwowej mogą zostać zakwalifikowani do przyjęcia na studia w przypadku rezygnacji osób z listy podstawowej.
7. Warunkiem uruchomienia studiów jest przyjęcie 30 uczestników.
DOKUMENTY
PO ZAKWALIFIKOWANIU KANDYDATA W WYNIKU POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO NIEZBĘDNE JEST DOSTARCZENIE DO SEKRETARIATU INSTYTUTU PEDAGOGIKI:
- podpisanego podania przyjęcie na studia podyplomowe (wygenerowanego z systemu IRK),
- kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (I, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich) LUB kserokopii dyplomu ukończenia studiów za granicą poświadczoną za zgodność z oryginałem wraz z zaświadczeniem o uznaniu dyplomu za równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi i tytułowi zawodowemu, wydanym po przeprowadzeniu postępowania nostryfikacyjnego – w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów za granicą nie może być uznany za równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi i tytułowi zawodowemu na podstawie umowy międzynarodowej określającej równoważność albo na podstawie art. 326 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, jeżeli jest wymagane.
Brak złożonych dokumentów w sekretariacie Instytutu Pedagogiki jest równoznaczne z usunięciem kandydata z postępowania rekrutacyjnego.
