Konferencja Naukowo – Edukacyjna: Czas i przestrzeń w edukacji dzieci

Osoby

Konferencja Naukowo – Edukacyjna: Czas i przestrzeń w edukacji dzieci

16 grudnia 2024 roku: 9.00 – 17.30 

Biblioteka Uniwersytecka we Wrocławiu przy ul. Fryderyka Joliot-Curie 12

Zakład Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej  Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Koło Naukowe Studentów Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej „Zielone Wzgórze” serdecznie zapraszają do udziału w konferencji.

DLACZEGO WARTO?

Przedmiotem obrad będzie dzielenie się wiedzą i doświadczeniem między praktykami aktywnie działającymi na różnych płaszczyznach edukacji, badaczami oraz przyszłymi nauczycielami (obecnie studentami), co stanowi doskonałą okazję do dyskusji nad przykładami dobrych praktyk, rekomendacjami, zadawaniem ciekawych pytań, budzeniem niepokoju poznawczego oraz wytyczaniem nowych kierunków badań dotyczących organizacji czasu i środowiska uczenia się w edukacji dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Współczesne podejścia w edukacji podkreślają znaczenie elastycznych, adaptacyjnych środowisk oraz personalizacji czasu i metod pracy, które odpowiadają na różnorodne potrzeby i możliwości dzieci, co stanowi kluczowy aspekt procesu edukacyjnego.

Placówki edukacyjne – przedszkola i SP, które aktywnie współpracują z Instytutem Pedagogiki UWr zaproszone zostały do zorganizowania podczas Konferencji (w holu) stanowisk-stoisk, w których będą mogły zaprezentować funkcjonowanie i organizację czasoprzestrzeni w ich placówce.

Podczas Konferencji swoje stoiska zaprezentują:

International Montessori Academy Wroclaw

Creo – Autorska Szkoła Podstawowa

Jaskółka Autorska Szkoła Podstawowa

Navigo Wrocław – Autorska Szkoła Podstawowa

Szkoła Podstawowa nr 113 we Wrocławiu

Publiczna Szkoła Podstawowa Specto we Wrocławiu

KOM Szkoła Społeczna Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren w Miliczu

Przedszkole nr 66 Bajkolandia

Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALTRA w Jelczu-Laskowicach

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Wszystkim Uczestnikom zapewniamy przerwę kawową oraz komplet materiałów konferencyjnych.

Udział w konferencji jest bezpłatny, jednak z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, rejestracja jest obowiązkowa.

Link do rejestracji: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=-b5xKxM7MkS19B9awieNDJfGjmoqYV9Phbf1W-1QF4FUQUFDUkZLQlFLSFI5UTY2T0hVTENLQUVIUC4u&fbclid=IwY2xjawGX2elleHRuA2FlbQIxMAABHSTx1BoveAL4aFVANYVy5cYpaoRguvt9-yb6gK0nD0_34RPi2fdVtwQJTg_aem_nD-HLWLwWFKfH9t7PgfpYQ

PROGRAM KONFERENCJI:

9.00 – 9.30: Rozpoczęcie i uroczyste otwarcie

dr hab. Paweł Klint, prof. UWr, Dziekan Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych UWr,

dr hab. Martyna Pryszmont, prof. UWr, Dyrektor Instytutu Pedagogiki UWr

dr Marta Kondracka-Szala, Kierownik Naukowa Konferencji

Ewa Skrzywanek, Dolnośląski Kurator Oświaty

Marcin Miedziński, Zastępca Dyrektora Wydziału  Przedszkoli i Szkół Podstawowych, Departament Edukacji

9.00 – 11.00: I sesja plenarna

Czas i przestrzeń w edukacji dzieci – perspektywa przyszłych nauczycielek/nauczycieli 

Koło Naukowe Pedagogów „Do zadań SPEcjalnych” Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Wrocławski

Wykorzystanie elementów alternatywnych i wspomagających metod komunikacji (AAC) w przestrzeni klasy w edukacji włączającej – diagnoza postaw nauczycieli wobec AAC 2.

Koło Naukowe Pedagogów, Akademia Nauk Stosowanych im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie

Przyjazna przestrzeń szkoły – nasze doświadczenia z wizyt studyjnych

Koło Naukowe Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej GOGI, Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Jagielloński

Rola współpracy zespołu nauczycielskiego w pomocy dziecku z orzeczeniem o wczesnym wspomaganiu rozwoju

Koło Naukowe Pedagogiki Opiekuńczo- Wychowawczej „RAZEM” Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Współtworzenie przestrzeni szkolnej przez uczniów

Koło Naukowe Studentów Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej „Zielone Wzgórze” Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Wrocławski

Inspiracje z wybranych koncepcji edukacyjnych w organizacji czasu i przestrzeni w edukacji dzieci

11.00 – 11.30: Przerwa kawowa

11.30 – 14.30: II sesja plenarna

Czas i przestrzeń w edukacji dzieci. Badania i rekomendacje – o czym warto wiedzieć?

Anna Hildebrandt – Mrozek

Sekret szczęśliwych szkół? O koncepcji „pozytywnego wykorzystania czasu”

Marta Grześko – Nyczka

Edukacyjny potencjał przestrzeni klasy szkolnej: jak aranżacja sal wpływa na efekty uczenia się

Anna Szulc

Rola empatycznej edukacji we współczesnym społeczeństwie

Wiesława Mitulska

O zakrzywianiu czasoprzestrzeni w edukacji wczesnoszkolnej  – szanse, wyzwania, inspiracje

Joanna Malinowska, Agnieszka Stachnik

Czeskie odsłony pedagogiki przeżyć a praca terenowa

Agnieszka Jędrzejowska – Kociuba, Emilia Olejnik – Krupa, Daniela Winnicka

Czasoprzestrzeń terapeutyczna

14.30 – 15.00: Przerwa na lunch

15.00 – 17.00: III sesja plenarna

Czas i przestrzeń w edukacji dzieci. Dobre praktyki – jak to zrobić?

Małgorzata Rabenda

Kreatywność i autonomia: innowacyjne praktyki w edukacji wczesnoszkolnej

Ewelina Donatti

Triada Montessori jako fundament przygotowania przestrzeni edukacyjnej i indywidualizacji procesu nauczania w ramach edukacji dzieci i młodzieży w wieku 3-18 lat

Anna Przybyło

Szkoła większych możliwości – spójność edukacyjna przestrzeni i czasu

Marta Hołub

Jak przestrzeń szkolna może realizować potrzebę autonomii, kompetencji i relacji u uczniów?

Alicja Przewoźniak

Jaskółka – czas i przestrzeń w edukacji dzieci

17.00 – 17.30: Zakończenie konferencji

Wspólny spacer – Jarmark świąteczny – Rynek wrocławski

Czas i przestrzeń w edukacji dzieci

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

NEWSLETTER